קניון שחורתקניון שחורת

דרגת קושי: משפחות

צבע המסלול: בתוך הקניון ירוק, אח"כ אדום ולבסוף שחור

דרך הגעה

מאילת נוסעים צפונה בכביש הערבה בערך כ- 15 דקות. ליד אבן ק"מ מס' 20 פונים מערבה לדרך עפר (מול הכניסה בצד מזרח יש חורשה נטועה). תחילת הדרך מסומנת בכחול ובהמשכה, בנקודת ההתפצלות הופכת לירוק. אנחנו נמשיך שמאלה לכיוון קניון שחורת על הסימון הירוק ,אורך דרך העפר עד תחילת מסלול ההליכה כ- 6 ק"מ

תאור כללי

מסלול בדרגת קושי קלה, המשלב בתוכו הליכה בקניון מגמטי יפה וארוך, מעבר למסלע צבעוני, תצפית יפה מסוף הקניון – מזרחה אל הרי אמיר והר אדום ולאורכו ניתן להבחין בחי ובצומח האופייניים לאזור הרי אילת . אחרי גשם ניתן לראות גבונים (גבים קטנים) מלאים מים, ניתן לבצע המסלול בשני הכיוונים .

תיאור המסלול

מסוף דרך הרכב, נתחיל ללכת בסימון הירוק, הנכנס לתוך קניון שחורת, החתור בסלעי היסוד. אורכו של הקניון הוא כ- 1200 מ'. במהלך ההליכה בו נפגוש שני מפלים יבשים המספקים לנו טיפוס אתגרי.

בסופו אנו מגיעים לסימון אדום מצד ימין, בעזרתו נעלה לגדה הצפונית של האפיק. שם תתגלה לנו תצפית נפלאה.

יש לשים לב לסימון השבילים ברגע שיוצאים מן הקניון!

באמצע המסלול המסומן באדום נגיע למפגש עם סימון שחור ושביל ישראל (כתום, לבן וכחול), בנקודה זו נפנה ימינה, עם הסימון השחור ושביל ישראל ואיתו נגיע חזרה למפגש עם הרכב.

בשלב זה רצוי לפקוח עיניים ולתור אחר גל אבנים בצורה מלבנית שנראה "חשוד" במיוחד. מדובר במלכודת נמרים עתיקה שבאמצעותה נהגו אנשי המדבר לצוד נמרים. בתוך המלכודת המלבנית היה מונח טרף שאליו נמשך הנמר. ברגע שהנמר התחיל לטרוף את הטרף, השתחררה אבן מראש המלכודת וסתמה את פתחה (כמו מלכודת עכברים, אך גדול..). כך הנמר נשאר כלוא, עד שהיה מגיע הבדואי והורג אותו בדקירות חנית.

נא לשמור על אתר נדיר זה!

מסלול קניון שחורת

איפוס סיסמה
יש להכניס כתובת אימייל. סיסמה תישלח לתיבת האימייל.